Leder

  • Kaller inn til styremøte og har jevnlig kontakt med alle styremedlemmene
  • Tals- og kontaktperson for organisasjonen
  • Fordeler oppgaver mellom styremedlemmene
  • Følger opp de ansvarlige for styrets arbeidsplan og ser til at arbeidet er i rute
  • Skaper entusiasme, gir skryt og tilbakemelding, kritiserer
  • Er ansvarlig for alle viktige dokumenter i organisasjonen
  • Overordnet ansvarlig for å skrive søknader og for å inngå økonomiske avtaler


Nestleder

  • Tar over som leder dersom lederen er fraværende
  • Følger opp styremedlemmene, inspirerer og oppmuntrer
  • ”Poteten” i styret – kan gjøre det meste


Sekretær

  • Skal skrive referat fra møtene
  • Ansvarlig for å skrive søknader
  • Skriver årsmeldingen i samarbeid med leder
  • Ansvarlig for innkommende (e-)post
  • Holder orden på medlemsregisteret, registrerer inn- og utmeldinger


Økonomiansvarlig

  • Overordnet ansvarlig for økonomien og for at budsjettet overholdes
  • Ansvarlig for innbetalinger og utbetalinger og for å føre regnskap
  • Lager forslag til budsjett sammen med styret
  • Presenterer økonomiens status på hvert styremøte
  • Tar vare på alle kvitteringer og arkiverer dem på en god måte


Styremedlem

  • Ansvarlig for øvrige arbeidsoppgaver, for eksempel PR-ansvarlig
  • Ansvarlig for gjennomføring av arrangementer
  • Kontaktperson for medlemmene
  • Hjelper øvrige styremedlemmer hvis nødvendig


Varamedlem

  • Rykker inn dersom noen i styret melder fravær
  • Blir vanlig