Sosiale medier

Sosiale medier fordeler makt
“Nye medier kan spille en viktig demokratiserende rolle. Lærer vi oss å bruke de nye kommunikasjonsverktøyene på en bra måte, så kan vi i større grad sette agendaen selv. Det vil styrke deltakerdemokratiet vårt. Og det er dette som nå er i ferd med å skje. Vi kan kommunisere og delta på likere linje. Det vil skape økt likeverd, mer maktdeling og bedre demokrati”

Sitatet er hentet fra foredraget “Å sette agendaen selv” av Cecilie Staude og Svein Tore Marthinsen på Makt og muligheter, Sørmarka 2013 – http://sosialkommunikasjon.no/a-sette-agendaen-selv/#.UkVaAoa-2So

Facebook

www.facebook.com |

Twitter

 

YouTube

 

Instagram

– Ha en plan for hva du vil legge ut og fortell en historie! Det er høyskolelektor Cecilie Staudes råd. Instagram er en bildedelingstjeneste og sosialt nettverk.

Hvordan bruke Instagram? Du kan redigere bildene dine og legge på filter, før du publiserer dem med såkalte «hashtags», som er søkbare stikkord merket med #. Akkurat som på andre sosiale medier kan du følge andres kontoer, mens de følger deg.

Man vet svært lite om effekten av å bruke Instagram for organisasjoner og bedrifter, da dette  er en ny kanal, sier Cecilie Staude til kvinnovasjon.no – Det vi vet er at den visuelle kommunikasjonen blir viktigere. Studier fra Facebook viser at det er bilder og videoer som engasjerer brukerne, sier Staude.

LES MER HER: http://kvinnovasjon.no/nyhet/131202-slik-lykkes-bedriften-pa-instagram

Batteriet er et ressurssenter for grupper og organisasjoner. Vi jobber for å bekjempe fattigdom og sosial ekskludering i Norge.